Åpen forelesning

Artist talk med David Chocron

10.4.24

Velkommen til Artist Talk med David Chocron onsdag 10. april på Oslo Fotokunstskole kl. 12:45

Hvor

Oslo Fotokunstskole

Når

, KL

Inngang

Vernissage

, KL

Connecting the Dots

I dag lever vi mer enn noen sinne i en verden som drives av historier. I tillegg til film, teater og tv har streaming, e-bøker, podcaster og sosiale medier mettet hverdagen med fortellinger. Aldri før har så mange historier vært tilgjengelig for så mange til enhver tid.

Men hva er en historie? Hva gjør at en historie er verdt å fortelle? Og hvordan blir vi definert gjennom historier?

Med “Connecting the Dots” undersøker David Chocron fortellingens essens, struktur og form, men også forbindelsene kunstartene har med hverandre – og med oss – gjennom historier. Chocron, som påstår at “connection is everything”, mener at innsikt i disse tverrfaglige forbindelsene gir større forståelsen for essensen av kunstopplevelsen. David inviterer oss til å tenke utenfor våre egne kreative bokser og finne verktøy, teknikker og inspirasjon fra uventede steder.

David Chocron er en prisbelønnet komponist og multimediakunstner,  opprinnelig fra New York og bosatt i Oslo. Han har vært aktiv i en årrekke i norsk kulturliv som komponist, produsent, regissør, forfatter og performer. Han har vært ansvarlig for store prosjekter Kulturdepartementet, Kulturrådet, Eksportrådet, Kulturtanken. Chocron har vunnet flere internasjonale priser, bl.a. for sitt samarbeid med Oslo Filharmonien.

Chocron har fremført Connecting the Dots bl.a. på NRK, NRK, Norges Musikkhøgskole, OsloMet, NBX, Iceland University of the Arts, Conservatório de Tatuí (Sao Paulo, Brasil) og ProQuartet - Centre Européen de Musique de Chambre (Prissé, Frankrike)