Personvern

Denne personverneerklæringen beskriver hvordan Oslo Fotokunstskole samler inn og bruker personopplysninger når du besøker våre nettsider, søker studieplass, melder deg på kurs eller på annen måte er i kontakt med oss via oslofotokunstskole.no
BESØKENDE PÅ VÅRE NETTSIDER
Vi samler inn statistikk om hvordan tjenestene våre brukes. På oslofotokunstskole.no samler vi ikke inn personopplysninger utover brukernes IP-adresser, og vi kan ikke bruke informasjonen til å identifisere enkeltindivider. Vi samler inn disse data for å tilrettelegge og tilpasse oslofotokunstskole.no for våre brukere slik at den blir enklere og bedre å bruke, samt interne analyser om trafikk på våre hjemmesider.

Oslo Fotokunstskole lagrer ingen informasjon som kan identifisere deg som person, bortsett fra hvis du oppgir epost til vårt nyhetsbrev eller søker deg til et av våre studier eller kurs.

Vi samler inn teknisk informasjon som for eksempel hvilken type nettleser som brukes, om det benyttes en PC, mobil eller nettbrett og hvilket operativsystem enheten har, dato og tid for besøket og lokasjon basert på IP-adressen. Dette gjør det bl.a. mulig for oss å tilpasse tjenestene våre til riktig enhet (for eksempel mobil eller desktop) og nettleser.

Vi samler informasjon om hvordan våre tjenester brukes. Vi registrerer blant annet hvilke sider som blir besøkt, hvor lenge brukerne er på siden, hvilke sider de kom fra, hvor de klikker seg videre og hva man søker på. Dette gjør det mulig for oss å forbedre tjenestene våre og gi innhold som er relevant. Informasjonen kan også benyttes for å rapportere grad av interesse for artikler og å målrette annonser til grupper av brukere med samme bruksmønster. Vi bruker i hovedsak måle- og analyseverktøyet Google Analytics til denne type analyse.

Når vi bruker Googles tjenester for å styre og selge annonser deler vi også informasjon med dem. Dvs. at Google får tilgang til din IP-adresse og besøkshistorikk og kan knytte dette til din Google-konto for å bedre tilpasse sine tjenester til deg. Dette kan du lese mer om og evt. reservere deg mot på Googles personvernside her.

Vi kommer ikke til å dele, selge eller formidle personopplysninger på noen annen måte enn beskrevet i denne personvernerklæringen.
DINE RETTIGHETEROPPLYSNINGER DU SELV GIR
Dersom du tar kontakt med oss, ved utfylling av kontaktskjema, som søker eller lignende, kan innsamlede opplysninger benyttes for å kontakte deg, i tillegg til å sende deg informasjon som er relevant. Hvis du ikke lenger ønsker å få tilsendt nyhetsbrev fra oss kan du sende oss en e-post om dette til post@oslofotokunstskole.no

Som registrert har du rett til innsyn i de personopplysninger vi behandler om deg. Innsynsretten omfatter informasjon om opplysninger om deg er hentet fra, til hvilket formål de blir behandlet, om de har blitt gitt videre til noen andre og i så fall hvem.

I den grad vi har lagret opplysninger som kan knyttes til deg, har du rett til innsyn i de konkrete opplysningene. For Oslo Fotokunstskole gjelder det bare i de tilfeller du har bedt om å få tilsendt nyhetsbrev (epost) og som søker (opplysninger i søknaden).

Vi vet ikke hvem som er innehaver av IP-adresse og har heller ikke ønske eller mulighet til å få verifisert hvem dette er.
Dersom vi har registrert uriktige opplysninger om deg, kan du også kreve at opplysningene korrigeres. Videre kan du kreve at opplysninger slettes, med visse unntak og der vi er begrenset som for eksempel der vi er lovpålagt å behandle personopplysningene. Dette gjelder skolens studenter.

Du har rett til å klage på vår behandling av personopplysninger til Datatilsynet. Vi oppfordrer deg i slike tilfeller å rette en henvendelse til oss først.

ENDRINGER I PERSONVERNERKLÆRINGEN
Skolen kan, uten forvarsel, endre eller oppdatere denne personvernerklæringen. Den siste versjonen vil gjøres tilgjengelig på denne adressen.