Åpen forelesning

Artist talk med Jessica Williams

27.1.23

Velkommen til artist talk med Jessica Williams onsdag 25. januar på Oslo Fotokunstskole kl. 12:45.

Oslo Fotokunstskole

Jessica Williams, f. 1986. Utdannet ved The Cooper Union i New York, Konsthögskolan i Malmö og Kunsthøgskolen i Oslo. Bor og arbeider i Moss.

I sin kunstneriske prosess samler Jessica Williams inn gjenstander fra hverdagslivet, som så bearbeides og foredles. Gjennom språk, estetiske samlinger og tragikomikk undersøker hun tema som identitet og menneskets forhold til natur, forbruk og teknologi. Samarbeid på tvers av fagdisipliner og medier er en essensiell del av hennes virke. Selv om hennes praksis er sterkt forankret i selvpublisering og eksperimentelle kunstbøker, jobber hun også med fotografi, skulptur og VR. I det siste har Williams jobbet med en eksperimentell separatutstilling som strekker seg over et helt år på House of Foundation i Moss og handler om publisering, felleskap, og identitet. Før har hun jobbet med merkelig biter av havplast sanket i indre Oslofjorden som ser ut som ekte stein, og undersøkt forbindelsen mellom mycel (soppens røtter) og datasentre, og hvordan begge to er gigantiske, usynlige, og påvirker oss mer enn vi aner.

Meld deg på dette arrangementet

Kr

Heading

Betales med Vipps til 551031.
Takk!
Vipps Kr
til 551031
Du har meldt deg på:

Heading

Noe gikk galt. Vennligst prøv igjen.