Åpen forelesning

Artist talk med Uncertain States Scandinavia

10.3.23

Velkommen til artist talk med Uncertain States Scandinavia onsdag 8. mars på Oslo Fotokunstskole kl. 12:45.

Oslo Fotokunstskole

Uncertain States Scandinavia (UCSS) ble startet i 2016 av Dagny Hay, Charlie Hay og Tor S. Ulstein. Sammen gir de ut en gratis fullformatavis som viser linsebasert kunst. UCSS har publisert 18 utgaver og samarbeidet med gallerier, skoler og festivaler hvor målet har vært og støtte den kreative prosessen, både for andre og dere selv - å tilby en plattform for eksponering for arbeid til et bredere publikum, og å være en del av den pågående dialogen om hva fotografi er i dag, hva som motiverer oss til å skape og spørre hvordan fotografi kommuniserer. Avisen blir ikke limt sammen og faller ofte fra hverandre dersom du ikke sakter ned tempoet, setter deg ned eller ber en venn om hjelp. «Vi er klar over at hver og en av oss konsumerer utrolige mengder med visuelt innhold hver eneste dag, og med avisen ønsker vi å gi leseren en taktil opplevelse der kunsten blir fordøyd i det tempoet kunstneren har tenkt.» Hver enkelt avis er et nytt prosjekt hvor målet er og samle mennesker rundt fotografiet.