Kurs i risografi

Stikkord:

Vi holder kurs i risografi! Kurset holdes lørdag den 11. desember fra kl 12:00 - 15:00 på Oslo fotokunstskole (max 5 plasser).

En risograf kan tilsynelatende se ut som skrivemaskinen vi finner ved arbeidsplassen, eller på skolens bibliotek. Derimot er risografen en skatt fra Japan på 80-tallet, en kostnad- og miljø-vennlig printer som gir gode farger. Risografen gir deg dessuten en større mulighet til å jobbe mer med maskinen enn bare å trykke på "skriv ut". Maskinens farger er mulig å blande med hverandre, og du får en større frihet til å bestemme ditt uttrykk! Oslo fotokunstskole fikk seg sin første risograf våren 2020, og du får nå en mulighet til å lære deg maskinen selv. Dette kurset er for de som er nysgjerrige på silketrykk, pamfletter, plakater og fotografi. Risografen er en lett og hendig metode for å lage enkle og spenstige trykk. Kurset vil vare i 3 timer, inkludert pause, og passer for fem kursdeltakere fra en alder 15 og oppover.

Meld deg på kurset her