Åpen forelesning

Onsdagsforelesning med Ivar Kvaal

Velkommen til forelesning med Ivar Kvaal onsdag 11. januar kl. 18:00 - 19:30

Oslo fotokunstskole

Ivar Kvaal (f. 1983) trives best i grenselandet mellom kunst og dokumentasjon. Kvaal har studert kunsthistorie ved NTNU og fotografi ved University of Wales, Newport, under Ken Grant.

Kvaals studentarbeid “Dvale" ble inkludert i Musée de l’Élysées prosjekt "reGeneration2 - The photographers of tomorrow, today" og utgitt i boken med samme navn (Aperture, 2010). I 2016 ble prosjektet utgitt i sin helhet på Teknisk Industri AS.

Kvaals prosjekter har blant annet blitt vist på The Aperture Foundation (New York), Musée de l’Élysées (Lausanne), Somerset House (London) og Henie Onstad. Hans fotobok “Hessdalen (2018, Journal) ble omtalt i Time Magazine og ble viet 8 sider i Morgenbladet. Kvaals siste bokprosjekt “36 pictures from the National Museum” (2022, Ljå) ble nylig omtalt i The Art Newspaper og norske Fotografi.

Ivar driver Ljå Forlag og kuraterer fotogalleriet Lokalt senter.