Oslo Fotokunstskole inviterer til vising av Film- og videokunstklassene på Kunstnerenes Hus 4. Juni kl. 16:30 og kl. 19:00

Kunstnernes Hus, Wergelandsveien 17, 0167 Oslo, Norge

Dette er verker produsert av en gjeng som virkelig byr på seg selv og som har jobbet hardt og godt for å få til det de ønsker. De har mye på hjertet, og de har alle et stort ønske om å uttrykke seg. Det vil bli mye forskjellige type arbeider, alt fra sjangertro fiksjon til mer flytende tankerekker i essayform.

Det ser ut til at studentene har et ekstremt behov for å undersøke og utforske det som ikke er håndgripelig, en overhengende interesse for å arbeide med drømmer, minner, fragmenter av tid osv. Det ser ut til at mye av tematikken sirkulerer rundt en forholdsvis introvert og personlig sfære, dog uten å være narsissistisk – snarere tvert imot. Å stille spørsmål rundt hva disse tingene betyr i et større perspektiv, er noe flere jobber med. Årsaken til dette kan jo være flere, men det er nærliggende å tro at dette er et resultat av det tøffe klimaet vi lever i nå.

Rent teknisk er det en stor dragning mot det ‘upolerte’. Det er også veldig mye bruk av Handycam, både gjennom bruk av arkivmateriale og i nyproduksjon. Dette er nok et resultat av at vi oppfordrer til kunstnerisk utfoldelse og utvikling, noe som tydelig reflekteres i dette filmprogrammet.

NB - På første visning kl. 16:30 er det 15 ledige plasser, bindende påmelding 40 kr/plass.
Andre visning kl 19.00 er det 85 plasser, bindende påmelding 40 kr/plass.

Påmelding sendes til post@oslofotokunstskole.no (førstemann til mølla)

INFO OM VISNING PÅ KUNSTNERNES HUS 4. JUNI
Dørene åpnes 16:30
Tale fra lærere 16:45
Første visning 16:55 - 19:00
10 min pause
Andre visning 19:10 - 21:15

Filmstill: Malene Breivik

Meld deg på dette arrangementet

Kr

Heading

Betales med Vipps til 551031.
Takk!
Vipps Kr
til 551031
Du har meldt deg på:

Heading

Noe gikk galt. Vennligst prøv igjen.