Arrangement

Fotosalongen

21.3.23

OFKS 30 år. Vi har jo forandret oss, men har fotografiene våre egentlig det? Oslo Fotokunstskole inviterer til «Fotosalongen" på QB Gallery.

QB Galleri

Morten Andenæs, Behzad Farazollahi, Christian Tunge og Verena Winkelmann møtes til samtale og problematiserer spørsmål rundt fotografiet, i anledning Oslo Fotokunstskoles 30-årsjubileum og jubileumsutstillingen på QB Gallery. Winkelmann var i det første kullet av studenter ved skolen, og Tunge er blant de siste. På den tiden har både kunstnerne, publikum og verden generelt forandret seg, men har fotografiene egentlig det? Hvor står fotografiet i dag og hvilken posisjon har kunstfotografen. Samtalen kretser rundt forskjellene og ulikheter i miljøet. Er vi i et ekkokammer? Er det noe særegent ved det norske og hva bringer framtiden?