Åpen forelesning

Onsdagsforelesning med Egil Håskjold Larsen

Velkommen til forelesning med Egil Håskjold Larsen onsdag 21. september kl. 18.00

Oslo fotokunstskole

Egil Håskjold Larsen er en Norsk regissør, filmfotograf og festival-programmerer. Han har blant annet vunnet 2 Amanda for sine arbeider, har vært nominert til Hollywoods viktigste pris for filmfotografer; American Society of Cinematographers for hans arbeid med den Oscar-shortlisted filmen Gunda. I tillegg har han vunnet en lang rekke internasjonale priser for sine dokumentarfilmer 69 Minutter av 86 Dager (CPH:DOX, Hot Docs, Sheffield Docfest...)og Hvor man vender tilbake (som var åpningsfilm under Tromsø Internasjonale Filmfestival og vant Amanda for beste dokumentar 2019). Han har nå også vært med å starte filmfestivalen MIRAGE - Art of the Real Festival.

Egil tok sin utdannelse i stillfotografi, blant annet fra Tyrkia, og var også innom Oslo Fotokunstskole som student.