Åpen forelesning

Onsdagsforelesning med Jorunn Myklebust Syversen

Velkommen til forelesning med Jorunn Myklebust Syversen onsdag 2. november kl. 18.00

Oslo fotokunstskole, Waldemar Thranes gate 84

Jorunn Myklebust Syversen (f. 1978) jobber som filmskaper og beveger seg i feltet mellom kunst og film. Hun gikk ut fra KHiB, Avd. Kunstakademiet i 2005, og har siden deltatt på en rekke utstillinger og filmfestivaler nasjonalt og internasjonalt. Hun har skrevet og regissert spillefilmene Hoggeren (2017) og Disco (2019), med Maria Ekerhovd, Mer Film. For tiden skriver hun på sin tredje spillefilm. Hun viste nylig kunstfilmer på Deichman Bjørvika og i videoprogram ved Nasjonalmuseet.

Tematisk kretser hun rundt ulike virkelighetsforståelser, og ser på hvordan mennesker i sin søken etter mening har lett for å begrense hverandre. Hun er opptatt av arv, miljø og sosiokulturelle skiller i samfunnet.